Audi Q8 ma dwie wersje hybrydowe

Audi przekształciło crossovera Q8 w pełnoprawną hybrydę typu plug-in z dwoma wersjami napędowymi. Takie crossovery są nadal dostępne tylko na rynku europejskim, gdzie ich cena zaczyna się od 75 351 euro, czyli ponad 6,8 mln rubli przy obecnym kursie wymiany.

Elektrownie hybrydowego Audi Q8 są zunifikowane z Volkswagenem Touaregiem. Oparte są na 3,0-litrowym doładowanym silniku TFSI o mocy 340 koni mechanicznych i momencie obrotowym 450 Nm, uzupełnionym o silnik elektryczny zintegrowany z ośmiozakresową automatyczną skrzynią biegów. W wersji 55 TFSI e quattro całkowity odrzut wynosi 381 mocy i 600 Nm, a w wersji 60 TFSI e quattro – 462 mocy i 700 Nm.

Silnik elektryczny jest zasilany baterią litowo-jonową o nominalnej pojemności 17,8 kilowatogodzin (w rzeczywistości dostępnych jest 14,3 kilowatogodzin) umieszczoną pod podłogą. Pełne ładowanie ze stacji o mocy 7,4 kilowata zajmie 2,5 godziny.

Q8 55 TFSI e quattro może przejechać na napędzie elektrycznym do 47 kilometrów w cyklu WLTP. Rezerwa chodu „starszej” wersji jest nieco mniejsza i wynosi 45 kilometrów, ale na przyspieszenie potrzebuje tylko 5,4 sekundy, podczas gdy wersji 381-mocnej zajmuje ona 5,8 sekundy. Maksymalna prędkość obu modyfikacji ograniczona jest do około 240 kilometrów na godzinę.

fe7df9e19b1de5f457a0c87e2329a905049f8b5f

11e3965fad2c33ca480f10e3ee490438de5ae7b6

275f17abde245cddd4675cc96bfc943ba00ba08d

32eccae37abbaded64895e09acd775df40efa8e4

d1c918fe2f88af84e65666e08a6eac8736366b64

f0b25f4ddfeee65ddd39c1fbb8887bbf950b5796

34c8247a962599a7252031ee84ffb469e5b5c152

7ad2f0f363d4d813359291fb00fd96b230122f22

004f009f75c99692c2c5661be5d38d5a6c60ef28

8bd02be60ddce9b8e905a1d3e22d7df4db09075e

919bd5d375bc09a55b2f8e35d2dfea2fc96ca7d1

614765fb05966bf81966a59ad22dfcbcc9e560ab

eed086d6dd603681c2dfab0cde5ce3638963fa45

Audi Q8 60 TFSI e quattro

Nowy hatchback Audi A3 podłączony do gniazdka elektrycznego

Crossover ma tryb jazdy w pełni elektryczny EV, a także Hybrid, który jest podzielony na trzy podkategorie: Auto, Hold i Charge. W pierwszym przypadku sam system wybiera optymalny tryb, przełączając się na trakcję elektryczną przy niskich prędkościach i podłączając silnik spalinowy przy dużych prędkościach. Tryb wstrzymania oszczędza energię akumulatora, a tryb ładowania ładuje go podczas jazdy.

Dostępnych jest również siedem standardowych profili Drive Select: Comfort, Efficiency, Auto, Dynamic, Individual, Offroad i Allroad. Ten ostatni jest dostępny z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, które znajduje się na liście wyposażenia z najwyższej półki. Pojemność bagażnika hybryd została zmniejszona o 100 litrów w porównaniu ze standardowym Q8.

Cena Audi Q8 55 TFSI e quattro w Niemczech zaczyna się od 75 351 euro (6,8 miliona rubli), a 60 TFSI e quattro – od 92 800 euro (8,4 miliona rubli).

Audi nie ogłosiło jeszcze planów sprowadzenia hybrydowych Q8 do Rosji. Na rynku krajowym crossover dostępny jest w dwóch wersjach: 45 TDI quattro i 55 TFSI quattro z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi o mocy odpowiednio 249 i 340 koni mechanicznych. Koszt waha się od 5 210 000 do 6 065 000 rubli.

Na początku października Audi zaczęło przyjmować zamówienia w Rosji na zaktualizowane A4 i A5: ceny zaczynają się odpowiednio od 2 375 000 i 2 793 000 rubli. A4 Avant, A4 allroad quattro, A5 Coupe i A5 Sportback są również dostępne na zamówienie.

Źródło: Audi

Originally posted on 26 listopada, 2021 @ 12:54 pm

Dodaj komentarz