Audi Q6 – cena ogłoszona na trzy lata przed debiutem!

Zorientowaliśmy się, co Audi zrobi w ciągu najbliższych trzech lat. W 2018 roku Niemcy zaprezentują nowy SUV Q6 oparty na koncepcji e-tron quattro

Żadnych plotek ani spekulacji! Wprowadzenie do produkcji sportowego crossovera to kwestia, która została już rozwiązana na samym szczycie firmy. Dokładna data premiery na Q6 nazywa się nawet 2018. A szef sprzedaży i marketingu Audi, Luca de Meo, w rozmowie z zagranicznymi kolegami nie wahał się przewidzieć ceny. Według niego Q6 będzie kosztować „jak dobrze wyposażone A6”. To znaczy w stosunku do Rosji około 3-3,5 miliona rubli.

Tak więc w idealnym przypadku Q6 może być tańszy niż główni konkurenci w osobie Mercedes-Benz GLE Coupe i BMW X6. Ale czy to wystarczy, aby odnieść sukces w nowym segmencie dla Audi? Daleko od bycia faktem. Dlatego Ingolstadt wymyślił własny licznik – Q6 otrzyma do nazwy dodatek e-tron. Oznacza to, że sportowy crossover stanie się w pełni elektryczny, podobnie jak frankfurcki koncepcyjny e-tron quattro! Więc Tesla też będzie musiała pić validol – po trzech latach jej Model X będzie musiał zrobić miejsce na rynek.

To prawda, że Q6 e-tron prawdopodobnie nie będzie miał spektakularnych drzwi do podnoszenia, ale wypełnienie obiecuje nie mniej zaawansowane. Sądząc po koncepcji e-tron quattro, elektryczny SUV Audi będzie miał podwozie z napędem na wszystkie koła i napęd na cztery koła. Co więcej, jeden silnik elektryczny jest zainstalowany na przedniej osi prototypu, a dwa na tylnej. Ich łączna moc to 435 KM, ale przez krótki czas moc może wzrosnąć nawet do 503 KM. W tym samym czasie moment obrotowy spada o 800 Nm – uzyskuje się rodzaj trybu dopalacza.

Podsumowując, e-tron quattro jest sportowy nie tylko z wyglądu. Wystrzelenie do „setki” zajmuje tylko 4,6 s, ale maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h. Ma to na celu uniknięcie szybkiego rozładowania akumulatora litowo-jonowego. Nawiasem mówiąc, jest chłodzony wodą, ma moc 95 kW*h, a dla lepszej stabilności auta umieszczono pod podłogą przedziału pasażerskiego.

W rezultacie e-tron quattro obiecuje dość dużą autonomię – zasięg przekracza 500 km. Ale nawet jeśli bateria jest rozładowana, samochód nie wytrzyma długo. „Tankowanie” z potężnej 150-kilowatowej stacji ekspresowej zajmie tylko 50 minut. Dodatkowo zapas energii można uzupełnić indukcyjnym ładowaniem bezprzewodowym lub panelami słonecznymi wbudowanymi w dach.

E-tron quattro przyczynia się również do jego dużego zasięgu… jego ogromnego nadwozia o długości 4,9 metra! Dzięki elementom aktywnej aerodynamiki, kamerom zamiast lusterek bocznych, a także adaptacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu, które przy dużych prędkościach dociska samochód do drogi, współczynnik oporu powietrza jest znikomy jak na crossover 0,25. Dla porównania, soplatforma Q7 ma tę wartość 0,32.

Czy to prawda, że ta gama technologii będzie oferowana w cenie konwencjonalnych samochodów? Chciałbym wierzyć, chociaż za trzy lata wiele może się jeszcze zmienić.

Originally posted on 8 grudnia, 2021 @ 10:18 am

Dodaj komentarz