Audi przedstawił wydłużony E-Tron Q4, który o nazwie Q5 E-Tron

Audi ryzykuje, że zmyli swoich fanów: na Guangzhou Motor Show zadebiutował Q4 e-tron z wydłużonym rozstawem osi, który logicznie by nazwał np. Q4 e-tron L. Jednak niemiecka marka zdecydowała inaczej i wprowadza model na rynek chiński jako Q5 e-tron… Ten crossover ma trzy rzędy siedzeń, a odległość między osiami została zwiększona o 20 centymetrów. Q5 e-tron jest dłuższy i wyższy niż standardowy Q4 e-tron, podczas gdy podstawowa wersja zyskała większą moc.

Samochód elektryczny z t jest zbudowany na platformie MEB i jest technicznie zunifikowany z europejskim Q4 e-tron. W Chinach model będzie oferowany w trzech wersjach. Podstawowy Q5 35 e-tron ma napęd na tylne koła, napędzany jednym 180-konnym silnikiem elektrycznym (o 10 więcej niż wersja europejska z krótkim rozstawem osi) i zasilany 55-kilowatogodzinnym akumulatorem. Q5 40 e-tron jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 204 koni mechanicznych i akumulatorem o pojemności 83,4 kilowatogodziny (rezerwa mocy 560 NEDC). Topowy Q5 50 e-tron quattro z napędem na wszystkie koła otrzymał konfigurację z dwoma silnikami: 109-konna jednostka jest zainstalowana na przedniej osi, a 204-konna jednostka – z tyłu. Taki samochód elektryczny na jednym ładowaniu pokonuje 520 kilometrów.

f1a59895cb88b38a3b071418e0a0fa98121e98a1

8a39dee114f111d1aadac036d3bce74a298a2be5

ee4aae70aa3fe94dd4c1d60ffcde8b67bfa36350

d661df35180b9215ff1efa4a822a64bc0995f71c

327f3204e9998be7166d924b9442ce0a120257ff

0510e8ef9473a25b20827a8935f851322108688b

7ca7ef455017771d2aec3c3cfffb4a96f952da31

dcf465bc78fb6043b0d2a19b7346b9f0574a6c9b

672988e30a00bb879ae804d31b50f1ce8b9f48a9

d30c5454dcfc6b9f86e73f8f8598008728789268

e14a7fc3e05aad35966d4b6059f28ae4b3e53433

5322d8fa26f7caded78213207929f4821820da9d

Q5 e-tron ma długość 4876 milimetrów, czyli jest o 288 milimetrów dłuższy niż Q4 e-tron. Ponadto jest o 43 milimetry wyższy od wersji europejskiej (1675 milimetrów). Aby zmieścić trzeci rząd siedzeń, konieczna była zmiana kąta nachylenia słupków C oraz linii dachu. Wpłynęło to również na pojemność bagażnika: wynosi ona 1825 litrów w porównaniu do 1490 litrów dla zwykłego Q4.

Chińska wersja otrzymała również nieco inną optykę przednią z większymi dolnymi sekcjami i inną konstrukcją zderzaka. Z tyłu różnice sprowadzają się do wypełnienia lampionów, które w wydłużonej wersji jest bardziej skomplikowane niż w europejskim Q4 e-tron.

Montaż nowych elementów zostanie zorganizowany w zakładach joint venture SAIC-Volkswagen, gdzie już teraz produkują modele z linii Volkswagen ID.

Źródło: autohome.com.cn

Originally posted on 26 listopada, 2021 @ 1:26 pm

Dodaj komentarz