Audi ma własnego "Maybacha" – "pontovy" A8 Horch (zdjęcie)

Niemcy wskrzesili markę Horch, która kojarzyła się z najbardziej luksusowymi samochodami lat 30.

Audi poszło w ślady Mercedesa – przejęło z przeszłości legendarną markę Horch i przekształciło jej submarkę, pod którą produkowane są szczególnie szykowne modyfikacje luksusowych modeli. Pierworodny – Audi A8L Horch z wydłużonym rozstawem osi i najbogatszym wnętrzem – będzie konkurował z Mercedesem-Maybach S-class.

Na razie wersja Horch dopiero wchodzi na rynek chiński, ale „rosyjskie” Audi również otrzyma podobną „twarz” po zmianie stylizacji, której oczekuje się wkrótce. Mowa o nowych reflektorach z rogami wystającymi w dół i nowym zderzaku z bardziej skomplikowanym plastikiem. Ale osłona chłodnicy z pionowymi listwami z "Horch" – jest jej własnym.

A także ogromne płaskie „miski” 20-calowych dysków.

Do tego dużo chromu na karoserii i wstawek z literą "H" na tylnych drzwiach.

Marka Horch, założona przez Augusta Horcha, zajmuje się produkcją samochodów od początku XX wieku. W 1932 połączyła się z Audi, DKW i Wanderer, tworząc Auto Union AG. Cztery firmy wybrały cztery pierścienie jako wspólny emblemat. Nadal zdobią modele Audi.

Rozstaw osi Audi A8L Horch jest o 130 mm dłuższy niż w standardowym sedanie. Długość nadwozia osiągnęła 5450 mm, czyli o 19 mm mniej niż podobnego Maybacha. Warto zauważyć, że flagowy Mercedes ma nieco inną sylwetkę tyłu niż pozostałe klasy S, za sprawą zmodyfikowanych słupków dachowych (oprócz rozciągniętych tylnych drzwi). W przypadku Audi dach opada równie gładko jak w wersji podstawowej, bez garbu.

Horch otrzymał tylko najbardziej luksusowe opcje wnętrza, w tym dwa oddzielne fotele z tyłu (z wentylacją i masażem), ekran dotykowy, najlepsze rodzaje skóry i drewna. Ale podobny projekt można zamówić dla innych wersji A8. Unikatowe są tu tylko napisy „Horch”, spotykane tu i ówdzie.

Nie dziwi fakt, że marka Horch odradzała się do tej pory tylko na rynek chiński. Od wielu lat w Chinach sprzedaje się więcej Audi niż w jakimkolwiek innym kraju. Biorąc pod uwagę sukcesy Maybachów na całym świecie (w tym w Rosji), można mieć nadzieję, że Horch pojawi się nie tylko w ChRL. Teraz co czwarta klasa S sprzedawana w Rosji to Maybach.

Jeśli znany nam „Maybach” jest wyposażony wyłącznie w silniki V12 i V8, to Audi A8L Horch do tej pory otrzymywało tylko silnik V6 3.0 turbo o mocy 340 KM. Ale taka jest specyfika chińskiego rynku: Maybach ma również wersję junior z szóstką.

Nawiasem mówiąc, Audi A8L Horch dla Chin jest produkowane w Niemczech, w tej samej fabryce, co inne modyfikacje flagowego sedana.

Nadal mamy dużo zdjęć Audi A8L Horch. Przewiń dalej.

Originally posted on 7 grudnia, 2021 @ 10:08 pm

Dodaj komentarz