1034 KM. i 840 km na jednym ładowaniu: odnowiony model Tesla

Samochód elektryczny Tesla Model S otrzymał dużą aktualizację po raz pierwszy od czasu, gdy model pojawił się na rynku w 2012 roku. Kompleksowa modernizacja przyniosła lekko zmodyfikowaną karoserię, całkowicie przeprojektowane wnętrze i nową wersję o mocy 1034 koni mechanicznych z przystawką Plaid: taki sedan przyspiesza od zera do 100 kilometrów na godzinę w zaledwie 2,1 sekundy, a rezerwa mocy wynosi 840 kilometrów. Tesla twierdzi, że jest to „najszybciej przyspieszający samochód, jaki kiedykolwiek był produkowany masowo”.

Zaktualizowaną Teslę Model S wyróżniają na zewnątrz nowe zderzaki, które straciły światła przeciwmgielne, brak chromowanych listew – zastąpiono je ciemnymi detalami dekoracyjnymi, a także inną konstrukcją felg. Ale wnętrze auta elektrycznego wygląda rewolucyjnie: Tesla postanowiła pozbyć się standardowej kierownicy, zamiast niej zamontować kierownicę – niestandardowe rozwiązanie dla auta seryjnego. Firma nie ujawnia jednak szczegółów dotyczących finalizacji mechanizmu sterującego.

Wśród innych zmian we wnętrzu – tablet portretowy został zastąpiony nowym 17-calowym o rozdzielczości 2200×1300, który znajduje się poziomo. Kolejny 12,3-calowy ekran jest zainstalowany przed kierowcą i wyświetla odczyty przyrządów. We wnęce pod konsolą środkową znajdują się dwie ładowarki bezprzewodowe do smartfonów oraz złącza USB-C.

c88f7fd79821829062a82577e67b1378b6602a3a

f8192e0c80283131b2ff853b9a44cdab0308bbc3

789ddeeeb76ef255ad453030f595790020fb8fe1

9b3b7ab72ba357c20a4dc9a30da8359ebf9580df

ab6b947137b68af40970744700ddcee539d8ccbd

Kierownica Tesla Model S

Salon stał się bardziej przestronny dzięki nowym fotelom w drugim rzędzie. Ponadto dla pasażerów z tyłu dostępny jest teraz ośmiocalowy ekran dotykowy. Lista wyposażenia obejmuje trzystrefową klimatyzację i wentylację przednich foteli.

Zmiany dotyczyły również linii elektrowni. Bazowy Model S Long Range otrzymał układ dwusilnikowy i napęd na cztery koła, moc wzrosła z 564 do 679 koni mechanicznych, a przyspieszenie od zera do 60 mil na godzinę (97 kilometrów na godzinę) zostało zmniejszone z 3,7 do 3,1 sekundy. Na jednym ładowaniu taki Model S pokonuje 663 kilometry zamiast poprzednich 647 kilometrów (pojemność akumulatora nie zmieniła się w tym samym czasie i wynosi 100 kilowatogodzin). Ceny modelu S Long Range zaczynają się od 80 000 USD (około sześciu milionów rubli).

Model Tesli

Tesla

Tesla będzie miała baterię o zasobach 1,6 miliona kilometrów

Wersję Performance zastąpiono trzysilnikowym Modelem S Plaid o maksymalnej mocy 1034 koni mechanicznych. Aby przyspieszyć do 97 kilometrów na godzinę, taki samochód elektryczny potrzebuje tylko 1,99 sekundy w porównaniu z 2,3 sekundy na Performance, a pierwszą „setkę” przyspiesza w około 2,1 sekundy. Maksymalna prędkość jest ograniczona do około 322 kilometrów na godzinę, a deklarowana rezerwa mocy sięga 628 kilometrów. Model S Plaid został wyceniony na 120 tysięcy dolarów (9,1 miliona rubli).

Do końca roku na rynku pojawi się jeszcze bardziej zasięgowa wersja Tesli Model S Plaid+ z nową baterią, której zasięg wzrośnie do 840 kilometrów. Tesla już przyjmuje zamówienia na Model S Plaid + kosztem 140 000 USD (10,6 miliona rubli).

Model Tesli x

Tesla

Równolegle z Modelem S zaktualizowano również crossover Model X, który otrzymał ten sam zestaw ulepszeń, w tym kierownicę. 679-konny Model X Long Range pokonuje 579 kilometrów bez ładowania i kosztuje 90 tysięcy dolarów, a trzysilnikowy Model X Plaid (1034 koni mechanicznych) z rezerwą mocy 547 kilometrów i przyspieszeniem do 97 kilometrów na godzinę w 2,5 sekundy kosztuje 120 tysiąc dolarów. Co do modyfikacji Plaid+, Tesla jeszcze o niej nie mówiła.

Zaktualizowana Tesla Model S będzie na linii montażowej do końca zimy, a produkcja Modelu X rozpocznie się nieco później. Jeśli chodzi o rynek rosyjski, Tesla nie ma w tym kraju oficjalnego dystrybutora – dealer Moscow Tesla Club sprzedaje samochody elektryczne.

Źródło: Tesla

Originally posted on 26 listopada, 2021 @ 4:47 pm

Dodaj komentarz