Ponieważ odbieram sporo telefonów od klientów, którzy kupili tablety z „polskiej dystrybucji” postanowiłem opisać jak to jest naprawdę.

W RP jest dwóch dystrybutorów Wacoma, świadczących usługi serwisowe tylko do sprzedanych przez siebie produktów firmy Wacom. Firma Wacom nie prowadzi lokalnych serwisów, uszkodzone produkty (poza tabletami Cintiq) nie są naprawiane tylko wymieniane na nowe.

ABC Data – Tablet musi wrócić do miejsca zakupu, ono wysyła tablet do nich, tablet wraca do sklepu, sklep przesyła do klienta. Klient niestety nie otrzymuje, karty gwarancyjnej, dokumentem gwarancyjnym jest dowód zakupu.

Drugim jest firma Veracomp – Duże produkty (tablety Bamboo, Intuos, Intuos Pro, Cintiq, PL i STU, oraz piórko Inkling) wyposażone są w karty gwarancyjne. Pierwszy rok dla tych produktów obsługiwany jest w systemie Door-to-Door, drugi i trzeci (tylko tablety Cintiq) musi trafić do serwisu na koszt klienta. Cała procedura opiera się o specjalną stronę internetową dystrybutora i nie wymaga kontaktu klienta ze sklepem. Serwis ma prawo poprosić o ksero dowodu zakupu. Pozostałe produkty można u nich reklamować na bazie dowodu zakupu.

 

karta-gwarancyjna-Wacom

Firma Wacom nie ma też na dziś polskojęzycznej infolinii ze wsparciem technicznym. Dlatego jeśli wiecie, że takie będzie potrzebne, warto znaleźć profesjonalnego sprzedawcę Wacoma, które takowe oferuje (transit.pl oferuje je do sprzedanych produktów gratis). Jedyna opcją kontaktu z firma Wacom w przypadku problemów jest formularz kontaktowy na ich stronie pod adresem http://www.wacom.eu/index2.asp?mailto=46009&lang=pl&pid=26.

Innym wyjściem gdy mamy problem, może być skorzystanie z informacji zawartych na anglojęzycznym Forum Wacoma, adres to http://forum.wacom.eu/

Trzecią opcją jest nasz serwis i zawarte w nim artykuły oraz niedawno uruchomiona strona Transit.pl – Wiki (wszystkie wpisy dla klientów Transit.pl, niektóre tylko dla zarejestrowanych użytkowników, planowany jest dostęp płatny do całości).