DJI Osmo Mobile w pytaniach i odpowiedziach – FAQ

FUNKCJE

  • Czy Osmo Mobile utrzyma każdy telefon?

Z DJI Osmo Mobile można używać smartfony o wymiarach 58,6 – 84,8 mm szerokości i 8,4 mm grubości. Co oznacza, iż większość smartfonów spełnia te wymagania, Są to tak iPhone’a SE do iPhone’a 7s Plus włącznie, oraz większość telefonów z systemem Android mieszczących się w tym zakresie. Trzeba tylko pamiętać, że telefony mogą być wyposażone w dodatkowe akcesoria i przez to staną się niekompatybilne. Duże znaczenia ma również układ i rozmieszczenie przycisków bocznych.

  • Jak wygląda pierwsze uruchomienie Osmo Mobile?

Krok 1 – Aktywacja inteligentnej baterii. Przed włączeniem Osmo Mobile, należy najpierw włożyć inteligentną baterię, a dopiero następnie podłączyć Osmo Mobile za pomocą dedykowanego kabla w celu aktywacji baterii.

Krok 2. – Rejestracja Osmo Mobile przez aplikację DJI GO. Włącz Osmo Mobile i sparuj go ze swoim smartfonem. W aplikacji DJI GO automatycznie wyświetli się instrukcja, która przeprowadzi cię przez proces rejestracji i aktywacji.

  • Jakie minimalne wymagania musi spełniać mój smartfon?

Osmo Mobile używa technologii Bluetooth 4.0 do komunikacji ze smartfonami. Mimo, że Bluetooth 4.0 jest obecnie standardem należy sprawdzić zgodność standardu w specyfikacji smartfona.

  • Czy funkcji ActiveTrack można używać w każdym trybie: w Standard, Portrait, Underslung i Flashlight?

Funkcja ActiveTrack jest dostępna w każdym z tych trybów za wyjątkiem trybu Portrait, jest to spowodowane ograniczeniem horyzontalnego (poziomego) pola widzenia kamery (FOV), gdy telefon jest trzymany w pozycji wyprostowanej (pionowej). Podczas fotografowania w trybie portretowym, przedmiot może łatwo wyjść z kadru nie dając czasu gimbalowi na skorygowanie swojego położenia.

  • Czy mogę ustawić prędkość ActiveTrack? Jaka jest maksymalna prędkość?

Nie. Nie można zmienić prędkości śledzenia. Osmo Mobile dostosowuje swe ruchy w zależności od prędkości obiektu, dzięki czemu nie trzeba ustawiać jego prędkość. Najszybsza prędkość śledzenia obiektu jest identyczna, jak maksymalna prędkość użytkowa, tzn. 120°/s.

  • Czy funkcja ActiveTrack jest kompatybilna ze wszystkimi telefonami?

Nie. ActiveTrack nie będzie działał z niektórymi smartfonami ze względu na ograniczenia w nich. Jest to miedzy innymi iPhone 5s i iPhone 5.

  • Czy różne rozdzielczości przednich i tylnych kamer mają wpływ na wydajność ActiveTrack?

Nie. Rozdzielczość kamery nie wpływa wydajność na ActiveTrack.

UCHWYT

  • Czy da się podłączyć zewnętrzny mikrofon do 3,5mm portu w uchwycie Osmo Mobile?

Nie. W trakcie używania Osmo Mobile, dźwięk rejestrowany jest przez smartfon. Z tego względu 3,5mm port jest dedykowany jedynie do ładowania baterii Osmo Mobile oraz do aktualizacji firmware.

  • Czy panel do sterowania i wyzwalacz są takie same jak w Osmo?

Tak. Uchwyt Osmo Mobile jest identycznie skonstruowany uchwyt w Osmo. Można używać wyzwalacza do kontrolowania zarówno gimbala, jak i kamery – przytrzymanie blokuje gimbal w jednej pozycji, podwójne naciśnięcie wyśrodkowuje obraz z kamery. W odróżnieniu od zwykłego Osmo, trzykrotne naciśnięcie wyzwalacza nie powoduje obrócenia smartfonu. Zamiast tego, Osmo Mobile przełącza aparat przedni na aparat tylny.

  • Czy w Osmo Mobile mogę używać zoomu?

Tak. Przy wciśniętym wyzwalaczu, ruch joystickiem w górę lub w dół powoduje sterowanie cyfrowym zoomem. Trzeba mieć tylko świadomość, że jakość obrazu powiększonego cyfrowo ulega obniżeniu.

  • Czy mogę wymienić gimbal Osmo Mobile na Zenmuse X3?

Nie. Osmo Mobile ma niewymienialny gimbal.

DJI GO

  • Czy mogę za pomocą smartfona i aplikacji zmieniać ustawienia prędkość migawki, czułości ISO itd.?

Tak. Aplikacja DJI GO pozwala na ustawianie prędkości migawki, czułości ISO oraz balansu bieli z poziomu smartfona. Możliwość taka jest wystepuje jedynie na urządzeniach z systemem iOS.

  • Czy podczas nagrywania wideo mogę ustawić każdą dostępną rozdzielczość z poziomu aplikacji DJI GO?

Standardowo aplikacja DJI GO automatycznie dostosuje optymalną rozdzielczość do wydajności i specyfikacji twojego smartfona. Oczywiście można ręcznie ustawić rozdzielczość i proporcje obrazu z poziomu ustawień kamery w menu aplikacji DJI GO. Maksymalną rozdzielczość ogranicza specyfikacja danego telefonu np. iPhone 6s pozwala na 4K podczas gdy, maksymalna rozdzielczość iPhone 6 to 1080p FHD.

  • Czy ustawienia aparatu w aplikacji DJI GO wpływają na rozdzielczość plików wideo na moim telefonie?

Nie.

  • Czy w aplikacji DJI GO jest wskaźnik wolnego miejsca pozostałego na zapisanie wideo w moim telefonie?

Nie.

  • Czy mogę na żywo transmitować wideo za pomocą oprogramowania firm trzecich i w jaki sposób?

Tak. W ustawieniach aplikacji trzeba wybrać transmisję na żywo (Live Broadcast), a następnie opcję Custom. Dalej postępuj zgodnie z instrukcjami  na ekranie.
Uwaga: Transmitowanie na żywo nie jest dostępne na urządzeniach z systemem Android.

  • Jaka jest różnica między trybem Walk a trybem Sport?

Główna różnica to prędkość działania gimbala, w trybie Walk gimbal porusza się dużo wolniej.

  • Czy mogę zmieniać prędkość Joysticka?

Nie.

  • Czy podczas nagrywania w trybie timelapse powinienem włączyć tryb Tripod?

Tak. Jednakże podczas nagrywania hyperlapse tryb Tripod powinien być wyłączony.

  • Czemu ręczne ustawienia pomiaru, ostrości i zoomu są wyłączone podczas nagrywania w trybie timelapse?

W celu zapewnienia najlepszej jakości obrazu, ręczna regulacja tych funkcji jest wyłączona podczas nagrywania filmów timelapse.

  • Ile punktów można ustawić podczas nagrywania filmów w trybie timelapse?

Maksymalnie 5.

  • Co to jest tryb Pitch Lock?

To blokada, która daje pewność, że podczas fotografowania aparat telefoniczny nie zostanie poruszony przez ruch twoich ramion.

  • Czy za pomocą aplikacji DJI GO mogę wyjść z trybu Portrait albo trybu Underslung?

Nie.

AKUMULATOR

  • Czy Osmo Mobile używa baterii jak zwykłe Osmo? Ile wynosi czas ładowania i jaka jest żywotność akumulatora?

Tak. Osmo Mobile używa tych samych baterii, co Osmo (980 mAh).
Pełne naładowanie trwa ok. 3 godzin a czas pracy to od 3  do 4,5 godzin.

  • Jaki jest maksymalny prąd ładowania w Osmo Mobile?

Maksymalny prąd ładowania to 2.1A.

  • Czy Osmo Mobile jest kompatybilny z wysoko pojemnościowymi bateriami Osmo i zewnętrznym adapterem baterii?

Tak.

  • Czy mogę użyć kabla do ładowania innych elektronicznych urządzeń?

Nie.

  • Czy inne kable USB działają z Osmo Mobile?

Nie. Powinno się zawsze używać dedykowanych kabli USB do ładowania baterii Osmo Mobile oraz do aktualizacji oprogramowania.

BLUETOOTH

  • Czy Osmo Mobile łączy się z moim smartfonem przez WiFi, tak jak Osmo?

Nie. Osmo Mobile łączy się ze smartfonem przez Bluetooth za pomocą kilku kliknięć w aplikacji DJI GO.

  • Czy połączenie Bluetooth jest lepsze niż WiFi?

Prędkość połączenia Bluetooth jest szybsza od WiFi. Jeśli twój smartfon jest sparowany z Osmo Mobile, to za każdym razem połączy się automatycznie.

  • Po czym poznam, które urządzenie jest moje, jeśli w pobliżu mojego telefonu będzie aktywnych kilka Osmo Mobile?

Każde Osmo Mobile posiada unikalny numer seryjny, który jest zapisany z lewej strony uchwytu. Możesz łatwo zlokalizować swoje urządzenie poprzez odnalezienie numeru seryjnego. Za pomocą aplikacji DJI GO możesz także zmienić nazwę swojego urządzenia.

AKCESORIA

  • Czy Osmo Mobile jest kompatybilny ze wszystkimi akcesoriami dostępnymi do zwykłego Osmo?

Akcesoria są wymienne. Zalecamy używanie Osmo Mobile z Podstawką Osmo (Osmo Base) albo z Wysięgnikiem Teleskopowym (Extension Rod) z Tripodem przy dłuższych ekspozycjach albo przy timelapse.

  • Czy mogę dołączyć zewnętrzny obiektyw do smartfona?

Tak. Ale trzeba pamiętać, że zewnętrzne obiektywy mogą wpływać na równowagę gimbala. Duże, ciężkie obiektywy nie są zalecane.

źródło: DJI

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji, napisać swoje zdanie?
Zrób to, czekamy na Twój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *