DJI Osmo Mobile w pytaniach i odpowiedziach – FAQ

FUNKCJE

  • Czy Osmo Mobile utrzyma każdy telefon?

Z DJI Osmo Mobile można używać smartfony o wymiarach 58,6 – 84,8 mm szerokości i 8,4 mm grubości. Co oznacza, iż większość smartfonów spełnia te wymagania, Są to tak iPhone’a SE do iPhone’a 7s Plus włącznie, oraz większość telefonów z systemem Android mieszczących się w tym zakresie. Trzeba tylko pamiętać, że telefony mogą być wyposażone w dodatkowe akcesoria i przez to staną się niekompatybilne. Duże znaczenia ma również układ i rozmieszczenie przycisków bocznych.

  • Jak wygląda pierwsze uruchomienie Osmo Mobile?

Krok 1 – Aktywacja inteligentnej baterii. Przed włączeniem Osmo Mobile, należy najpierw włożyć inteligentną baterię, a dopiero następnie podłączyć Osmo Mobile za pomocą dedykowanego kabla w celu aktywacji baterii.

Krok 2. – Rejestracja Osmo Mobile przez aplikację DJI GO. Włącz Osmo Mobile i sparuj go ze swoim smartfonem. W aplikacji DJI GO automatycznie wyświetli się instrukcja, która przeprowadzi cię przez proces rejestracji i aktywacji.

  • Jakie minimalne wymagania musi spełniać mój smartfon?

Osmo Mobile używa technologii Bluetooth 4.0 do komunikacji ze smartfonami. Mimo, że Bluetooth 4.0 jest obecnie standardem należy sprawdzić zgodność standardu w specyfikacji smartfona.

  • Czy funkcji ActiveTrack można używać w każdym trybie: w Standard, Portrait, Underslung i Flashlight?

Funkcja ActiveTrack jest dostępna w każdym z tych trybów za wyjątkiem trybu Portrait, jest to spowodowane ograniczeniem horyzontalnego (poziomego) pola widzenia kamery (FOV), gdy telefon jest trzymany w pozycji wyprostowanej (pionowej). Podczas fotografowania w trybie portretowym, przedmiot może łatwo wyjść z kadru nie dając czasu gimbalowi na skorygowanie swojego położenia.

  • Czy mogę ustawić prędkość ActiveTrack? Jaka jest maksymalna prędkość?

Nie. Nie można zmienić prędkości śledzenia. Osmo Mobile dostosowuje swe ruchy w zależności od prędkości obiektu, dzięki czemu nie trzeba ustawiać jego prędkość. Najszybsza prędkość śledzenia obiektu jest identyczna, jak maksymalna prędkość użytkowa, tzn. 120°/s.

  • Czy funkcja ActiveTrack jest kompatybilna ze wszystkimi telefonami?

Nie. ActiveTrack nie będzie działał z niektórymi smartfonami ze względu na ograniczenia w nich. Jest to miedzy innymi iPhone 5s i iPhone 5.

  • Czy różne rozdzielczości przednich i tylnych kamer mają wpływ na wydajność ActiveTrack?

Nie. Rozdzielczość kamery nie wpływa wydajność na ActiveTrack.

UCHWYT

  • Czy da się podłączyć zewnętrzny mikrofon do 3,5mm portu w uchwycie Osmo Mobile?

Nie. W trakcie używania Osmo Mobile, dźwięk rejestrowany jest przez smartfon. Z tego względu 3,5mm port jest dedykowany jedynie do ładowania baterii Osmo Mobile oraz do aktualizacji firmware.

  • Czy panel do sterowania i wyzwalacz są takie same jak w Osmo?

Tak. Uchwyt Osmo Mobile jest identycznie skonstruowany uchwyt w Osmo. Można używać wyzwalacza do kontrolowania zarówno gimbala, jak i kamery – przytrzymanie blokuje gimbal w jednej pozycji, podwójne naciśnięcie wyśrodkowuje obraz z kamery. W odróżnieniu od zwykłego Osmo, trzykrotne naciśnięcie wyzwalacza nie powoduje obrócenia smartfonu. Zamiast tego, Osmo Mobile przełącza aparat przedni na aparat tylny.

  • Czy w Osmo Mobile mogę używać zoomu?

Tak. Przy wciśniętym wyzwalaczu, ruch joystickiem w górę lub w dół powoduje sterowanie cyfrowym zoomem. Trzeba mieć tylko świadomość, że jakość obrazu powiększonego cyfrowo ulega obniżeniu.

  • Czy mogę wymienić gimbal Osmo Mobile na Zenmuse X3?

Nie. Osmo Mobile ma niewymienialny gimbal.

DJI GO

  • Czy mogę za pomocą smartfona i aplikacji zmieniać ustawienia prędkość migawki, czułości ISO itd.?

Tak. Aplikacja DJI GO pozwala na ustawianie prędkości migawki, czułości ISO oraz balansu bieli z poziomu smartfona. Możliwość taka jest wystepuje jedynie na urządzeniach z systemem iOS.

  • Czy podczas nagrywania wideo mogę ustawić każdą dostępną rozdzielczość z poziomu aplikacji DJI GO?

Standardowo aplikacja DJI GO automatycznie dostosuje optymalną rozdzielczość do wydajności i specyfikacji twojego smartfona. Oczywiście można ręcznie ustawić rozdzielczość i proporcje obrazu z poziomu ustawień kamery w menu aplikacji DJI GO. Maksymalną rozdzielczość ogranicza specyfikacja danego telefonu np. iPhone 6s pozwala na 4K podczas gdy, maksymalna rozdzielczość iPhone 6 to 1080p FHD.

  • Czy ustawienia aparatu w aplikacji DJI GO wpływają na rozdzielczość plików wideo na moim telefonie?

Nie.

  • Czy w aplikacji DJI GO jest wskaźnik wolnego miejsca pozostałego na zapisanie wideo w moim telefonie?

Nie.

  • Czy mogę na żywo transmitować wideo za pomocą oprogramowania firm trzecich i w jaki sposób?

Tak. W ustawieniach aplikacji trzeba wybrać transmisję na żywo (Live Broadcast), a następnie opcję Custom. Dalej postępuj zgodnie z instrukcjami  na ekranie.
Uwaga: Transmitowanie na żywo nie jest dostępne na urządzeniach z systemem Android.

  • Jaka jest różnica między trybem Walk a trybem Sport?

Główna różnica to prędkość działania gimbala, w trybie Walk gimbal porusza się dużo wolniej.

  • Czy mogę zmieniać prędkość Joysticka?

Nie.

  • Czy podczas nagrywania w trybie timelapse powinienem włączyć tryb Tripod?

Tak. Jednakże podczas nagrywania hyperlapse tryb Tripod powinien być wyłączony.

  • Czemu ręczne ustawienia pomiaru, ostrości i zoomu są wyłączone podczas nagrywania w trybie timelapse?

W celu zapewnienia najlepszej jakości obrazu, ręczna regulacja tych funkcji jest wyłączona podczas nagrywania filmów timelapse.

  • Ile punktów można ustawić podczas nagrywania filmów w trybie timelapse?

Maksymalnie 5.

  • Co to jest tryb Pitch Lock?

To blokada, która daje pewność, że podczas fotografowania aparat telefoniczny nie zostanie poruszony przez ruch twoich ramion.

  • Czy za pomocą aplikacji DJI GO mogę wyjść z trybu Portrait albo trybu Underslung?

Nie.

AKUMULATOR

  • Czy Osmo Mobile używa baterii jak zwykłe Osmo? Ile wynosi czas ładowania i jaka jest żywotność akumulatora?

Tak. Osmo Mobile używa tych samych baterii, co Osmo (980 mAh).
Pełne naładowanie trwa ok. 3 godzin a czas pracy to od 3  do 4,5 godzin.

  • Jaki jest maksymalny prąd ładowania w Osmo Mobile?

Maksymalny prąd ładowania to 2.1A.

  • Czy Osmo Mobile jest kompatybilny z wysoko pojemnościowymi bateriami Osmo i zewnętrznym adapterem baterii?

Tak.

  • Czy mogę użyć kabla do ładowania innych elektronicznych urządzeń?

Nie.

  • Czy inne kable USB działają z Osmo Mobile?

Nie. Powinno się zawsze używać dedykowanych kabli USB do ładowania baterii Osmo Mobile oraz do aktualizacji oprogramowania.

BLUETOOTH

  • Czy Osmo Mobile łączy się z moim smartfonem przez WiFi, tak jak Osmo?

Nie. Osmo Mobile łączy się ze smartfonem przez Bluetooth za pomocą kilku kliknięć w aplikacji DJI GO.

  • Czy połączenie Bluetooth jest lepsze niż WiFi?

Prędkość połączenia Bluetooth jest szybsza od WiFi. Jeśli twój smartfon jest sparowany z Osmo Mobile, to za każdym razem połączy się automatycznie.

  • Po czym poznam, które urządzenie jest moje, jeśli w pobliżu mojego telefonu będzie aktywnych kilka Osmo Mobile?

Każde Osmo Mobile posiada unikalny numer seryjny, który jest zapisany z lewej strony uchwytu. Możesz łatwo zlokalizować swoje urządzenie poprzez odnalezienie numeru seryjnego. Za pomocą aplikacji DJI GO możesz także zmienić nazwę swojego urządzenia.

AKCESORIA

  • Czy Osmo Mobile jest kompatybilny ze wszystkimi akcesoriami dostępnymi do zwykłego Osmo?

Akcesoria są wymienne. Zalecamy używanie Osmo Mobile z Podstawką Osmo (Osmo Base) albo z Wysięgnikiem Teleskopowym (Extension Rod) z Tripodem przy dłuższych ekspozycjach albo przy timelapse.

  • Czy mogę dołączyć zewnętrzny obiektyw do smartfona?

Tak. Ale trzeba pamiętać, że zewnętrzne obiektywy mogą wpływać na równowagę gimbala. Duże, ciężkie obiektywy nie są zalecane.

źródło: DJI

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.